Obchodní podmínky pro velkoodběratele
(B2B) společnosti BANADOR, s. r. o.
 
 
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti BANADOR, s. r. o., se sídlem č. ev. 509, 664 34 Jinačovice, IČO: 269 26 181, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 45875 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou  právnickou nebo fyzickou podnikající osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístněné na internetové adrese https://eshop.banador.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
 
1.2. Obchodní podmínky se vztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či fyzickou osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
 
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
 
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
 
1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
 
 
2. Uživatelský účet
2.1. Podmínkou nákupu zboží kupujícím je jeho úspěšná registrace u prodávajícího. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní, ze kterého může provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). Registrace je dokončena ověřením registračních údajů kupujícího, kdy kupující obdrží od prodávající ověřovací e-mail. Prodávající si vyhrazuje právo registraci kupujícího odmítnout, a to i bez uvedení důvodu.
 
2.2. Tyto obchodní podmínky upravují spolupráci mezi prodávajícím a obchodním partnerem v rámci divize Velkoobchod. V případě zájmu kupujícího o spolupráci s prodávajícím bude kupující kontaktovat na níže uvedených kontaktních místech pracovníka velkoobchodní divize prodávajícího, se kterým dojedná podmínky pro zahájení spolupráce. Kontaktním místem velkoobchodní divize prodávajícího je níže uvedená velkoobchodní provozovna, kde mohou kupující objednávat a odebírat zboží,sjednávat úpravu obchodních podmínek a vyřizovat s tím spojené administrativní a logistické úkony:
 
BANADOR, s r. o.
Jinačovice 509
664 34 Jinačovice
Telefon: +420 774 333 593
Email: objednavky@banador.cz
Otvírací doba: Po-Čt 8-17 hod Pá 8-16 hod
 
2.3. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné, přičemž odpovědnost za jejich nesprávnost nese kupující.
 
2.4. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu. Kupující je povinen svoje přihlašovací údaje zabezpečit proti ztrátě, odcizení či zneužití třetími osobami tak, aby nemohlo dojít k užití jeho uživatelského účtu třetími osobami. Kupující bere na vědomí a souhlasí, že odpovídá za jakékoli zneužití jeho přihlašovacích údajů třetí osobou.
 
2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
 
2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
 
 
3. Uzavření kupní smlouvy
3.1. Veškerá prezentace zboží umístěná na webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
 
3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků a případně s náklady na dodání zboží a doběrečné. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Prodávající si vyhrazuje právo měnit zveřejněné ceny dle aktuální situace na trhu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
 
3.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s placením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s placením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
 
3.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
 
3.4.1. objednávaném zboží (přesný název výrobku nebo katalogové číslo dle velkoobchodního ceníku prodávajícího (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
3.4.2. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
3.4.3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
 
3.5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
 
3.6. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
 
3.7. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího s označením „Přijetí objednávky“.
 
3.8. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
 
 
4. Platební podmínky
4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
  • platba v hotovosti (platební kartou) při osobním převzetí zboží na kontaktním místě,
  • platba v hotovosti při převzetí zboží zaslaného na dobírku,
  • bezhotovostní platba na proformafakturu,
  • bezhotovostní platba na fakturu.
 
4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s balením a dodáním zboží.
 
4.3. Hotovostní úhrada při osobním převzetí zboží je podmíněna telefonickým avízem vyzvednutí zboží, aby objednané zboží mohlo být připraveno k předání. Před vyzvednutím zboží, na základě předaného daňového dokladu (faktury) kupujícímu, je nutné uhradit hotově či platební kartou kupní cenu odpovědnému pracovníkovi prodávajícího. Následně oproti podpisu dodacího listu bude prodávajícím kupujícímu předáno zboží.
 
4.4. V případě zvolení úhrady kupní ceny na proformafakturu je zboží kupujícímu předáno nebo odesláno až po připsání celé kupní ceny na účet společnosti BANADOR, s r.o. Současně se zbožím je kupujícímu předán či odeslán daňový doklad a dodací list. Samotná proformafaktura není daňovým dokladem. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.
 
4.5. V případě zvolení úhrady kupní ceny na fakturu je kupující povinen uhradit celou kupní cenu nejpozději do termínu splatnosti uvedeném na faktuře vystavené společností BANADOR, s r. o. při dodávce zboží. Splatnost vystavené faktury je 14 dní. Nově registrovaní kupující mohou zvolit způsob platby na fakturu až po úspěšné realizaci 3 předchozích objednávek.
 
4.5. V případě prodlení kupujícího s platbou za objednané zboží je kupující povinen uhradit prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,1% denně z dlužné částky až do zaplacení. Uhrazením smluvní pokuty není dotčen nárok na náhradu škody. Dodávka dalšího zboží kupujícímu se v případě prodlení s platbou uskuteční pouze proti platbě v hotovosti při předání zboží, nebo na dobírku nebo proti platbě bezhotovostním převodem na proformafakturu. Na základě svého uvážení může společnost BANADOR, s r. o. zcela odmítnout další dodávky zboží až do úplného uhrazení všech závazků kupujícího.
 
 
5. Odstoupení od kupní smlouvy
5.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 2001 občanského zákoníku, lze od této kupní smlouvy o dodávce zboží, odstoupit jen z důvodů dle ustanovení § 2002, tj. porušení smluvních ujednání druhou smluvní stranou podstatným způsobem o němž strana porušující smlouvu již při uzavírání smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá smluvní strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
 
5.2. Odstoupením od smlouvy se závazek zrušuje od počátku. Přijatá plnění musí být vrácena bezodkladně po odstoupení od smlouvy. Výplata jakýchkoli částek prodávajícím bude provedena bezhotovostně na bankovní účet, jehož číslo je kupující povinen prodávajícímu sdělit.
 
 
6. Přeprava a dodání zboží
6.1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
 
6.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
 
6.3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
 
6.4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
 
6.5. Prodávající ke každé dodávce zboží objednaného kupujícím přiloží dodací list, kde bude specifikováno veškeré zboží dodávané prodávajícím. Pokud není výslovně domluveno jinak, je daňový doklad se všemi zákonnými náležitostmi zasílán elektronicky na elektronickou adresu, kterou si kupující zaevidoval o prodávajícího.
 
6.6. Zboží bude kupujícímu dodáno způsobem, který si vybere z nabídky prodávajícího.
Prodávající umožňuje dodání zboží následujícími způsoby:
  • osobním odběrem v kontaktním místě prodávajícího v Jinačovicích
  • vlastní přepravní společností (objedná si sám kupující)
  • prostřednictvím přepravní společnosti.
 
Sazby přepravného a doběrečné:
a) Přepravné: ke každé zásilce s hodnotou:
do 20.000 Kč bez DPH je účtováno přepravné :
- Balík do 30 kg 150 Kč + DPH
- Paleta do 500 kg 800 Kč + DPH
- Palety nad 500 kg 1 200 Kč + DPH
- Nadrozměrná zásilka – příplatek 300 Kč + DPH
nad 20 000 Kč bez DPH není přepravné účtováno.
b) Doběrečné: ke každé zásilce s platbou na dobírku účtuje prodávající paušální
poplatek za vybrání dobírky ve výši 80,- Kč bez DPH.
 
6.7. Pokud je objednávka kupujícího plněna ze strany prodávajícího postupně, účtuje prodávající přepravné, případně jiné poplatky, kupujícímu pouze při první částečné dodávce zboží z objednávky. Ostatní částečné dodávky jsou již zasílány bez účtování nákladů na přepravu nebo doběrečné.
 
6.8. Prodávající se zavazuje dodat objednané zboží kupujícímu ve lhůtách uvedených u příslušného zboží, položky označené jako "skladem" jsou buď přímo ve skladových zásobách, nebo je prodávající schopen zajistit obratem jejich výrobu a odeslat kupujícímu standardně do 10 pracovních dnů, u ostatního zboží bude dodací lhůta sdělena na dotaz.
 
6.9. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
 
 
7. Přechod nebezpečí škody na věci a výhrada vlastnictví
7.1. Nebezpečí škody na kupujícího přechází okamžikem převzetí zboží v provozovně prodávajícího nebo od přepravce nebo okamžikem, kdy se kupující dostane ve smyslu ustanovení § 2121 odst. 2 občanského zákoníku do prodlení s převzetím zboží a prodávající mu umožní nakládat se zbožím.
 
7.2. Zboží zůstává v souladu s ustanovením § 2132 a násl. občanského zákoníku ve vlastnictví prodávajícího až do úplného zaplacení kupní ceny kupujícím.
 
 
8. Práva z Vadného plnění
8.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 občanského zákoníku).
 
8.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady s výjimkou vad, na něž byl kupující před koupí zboží upozorněn.
 
8.3. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího v sídle nebo místě podnikání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamaci popisující uplatněnou vadu zboží a práva z vadného plnění, která v souvislosti s ní kupující uplatňuje. Lhůta pro posouzení uplatnění vady prodávajícím začne plynout nejdříve po předání reklamovaného zboží kupujícím prodávajícímu.
 
8.4. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje reklamační řád prodávajícího zde.
 
 
9. Ochrana osobních údajů a ukládání cookies
9.1. Zpracování osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, případně kontaktních osob kupujícího, se řídí nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „GDPR“).
 
9.2. Kupující poskytuje ke zpracování své osobní údaje v rozsahu jméno a příjmení, adresa případně adresy sídla či doručovací, adresa elektronické pošty, telefonní číslo, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy včetně případného vedení uživatelského účtu (pokud kupující zvolil tuto možnost). Poskytnutí osobních údajů není povinné, avšak bez něj nelze uzavřít smlouvu a dokončit objednávku, resp. založit a vést kupujícímu uživatelský účet. Více informací o zpracování osobních údajů ZDE.
 
9.3. Při vytvoření uživatelského účtu kupující uděluje samostatně souhlas se zpracováním osobních údajů ve výše uvedeném rozsahu výhradně pro účely vytvoření a vedení uživatelského účtu, jehož účelem je zvýšení uživatelského komfortu kupujícího (nákup bez opětovného vyplňování údajů, sledování nákupní historie) a umožnění nákupu za zvýhodněné velkoobchodní ceny. Tento souhlas lze odvolat žádostí o zrušení uživatelského účtu odeslanou na e-mailovou adresu b2bobjednavky@banador.cz, na jejímž základě bude uživatelský účet zrušen.
 
9.4. Prodávající může zasílat kupujícímu zprávy s novinkami a obchodními nabídkami vztahujícími se k dříve uzavřeným obchodům, avšak kupující může kdykoli přistoupit k odhlášení příjmu takových zpráv, a to prostřednictvím odkazu umístěného ve zprávě, případně e-mailem s vyjádřením odmítnutí zaslaným na adresu b2bobjednavky@banador.cz. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
 
9.5. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změnách ve svých osobních údajích.
 
9.6. Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele.
 
9.7. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů. Kupující prohlašuje, že byl poučen o tom, že případný udělený souhlas se zpracováním osobních údajů může ve vztahu k prodávajícímu odvolat písemným oznámením doručeným na adresu prodávajícího BANADOR, s. r. o., č. ev. 509, 664 34 Jinačovice nebo elektronickou poštou na adresu b2bobjednavky@banador.cz.
 
9.8. Práva kupujícího jsou dále popsána v samostatné informaci o zpracování osobních údajů.
 
9.9. Prodávající na webových stránkách zpracovává cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely. V případě souhlasu návštěvníka uděleného prostřednictvím samostatné lišty obsahující příslušné právní informace také pro marketing. Souhlas se sbíráním údajů souborů cookies pro marketingové účely lze vzít kdykoliv zpět, a to pomocí změny nastavení příslušného internetového prohlížeče.
 
 
10. Závěrečná ustanovení
10.1. Prodávající a kupující nebudou odpovědni za porušení svých povinností vyplývajících z kupní smlouvy, pokud jim v jejich plnění bude bránit případ vyšší moci. Prodávající a kupující vynaloží veškeré úsilí, aby minimalizovali jakoukoli škodu způsobenou případem vyšší moci. Vyšší mocí se rozumí jakákoli nepředvídatelná výjimečná situace či událost mimo kontrolu prodávajícího nebo kupujícího, jež mu brání v plnění jakýchkoli jeho závazků vyplývajících z kupní smlouvy, nebyla zapříčiněna chybou nebo nedbalostí na jeho straně a prokáže se, že ji nelze překonat ani s vynaložením veškeré řádné péče. Nepředvídatelnou výjimečnou situací či událostí se pro účely těchto všeobecných obchodních podmínek rozumí požáry, války, občanské
nepokoje, stávky, havárie, povodně, záplavy, povětrnostní vlivy a jiné přírodní katastrofy (např. bouře, zemětřesení, apod.) a opatření státních orgánů (obecně závazné právní předpisy) a další podobné situace či události, jež mají vliv na schopnost plnění povinností prodávajícím nebo kupujícím a jež se vymykají kontrole a vlivu prodávajícího nebo kupujícího nebo které brání z jiných objektivních důvodů realizaci plnění dle kupní smlouvy.
 
10.2. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem a případné spory budou rozhodovány soudy České republiky.
 
10.3. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
 
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 20. 03. 2023.