Reklamační řád
 
  • Všeobecná ustanovení a vymezení pojmů
  • Převzetí zboží
  • Záruční podmínky
  • Reklamace
  • Záruka
  • Závěrečné ustanovení
  • Všeobecná ustanovení a vymezení pojmů
 
 
Všeobecná ustanovení a vymezení pojmů
 
Tento reklamační řád se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a blíže vymezuje a upřesňuje práva a povinnosti prodávajícího, kterým je společnost BANADOR s. r. o. a  kupujícího. Reklamační řád se vztahuje na zboží, u něhož jsou uplatňována v záruční době práva kupujícího z odpovědnosti za vady.
 
Převzetí zboží
Kupující musí prohlédnout zboží bezprostředně při jeho převzetí za přítomnosti dopravce. Jsou-li zjištěny zjevné vady zboží, za které se považují všechny vady zjistitelné při převzetí zboží, je kupující povinen s dopravcem vyhotovit záznam o poškození. Zjevné vady kupující neprodleně reklamuje u prodávajícího. Podmínkou takovéto reklamace je však doložení záznamu o poškození zboží při dopravě podepsané dopravcem.
 
Záruční podmínky
Vyskytnou-li se po převzetí zboží kupujícím vady zboží v záruční době, kupující je oprávněn uplatnit reklamaci. Délka záruční doby se řídí platnými ustanoveními občanského zákoníku a činí
24 měsíců s výjimkami stanovenými příslušnými právními předpisy. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě, čímž je myšlena doba od převzetí věci do oprávněné reklamace, až do doby, kdy byl kupující povinen si věc ze záruční opravy vyzvednout. Záruční lhůta začíná běžet převzetím věci kupujícím
 
Reklamace
Jde-li o vadu odstranitelnou, má kupující právo na její bezplatné odstranění bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě nebo na slevu z ceny věci. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako v případě neodstranitelné vady. V případě zjištění neodstranitelné vady, která brání tomu, aby věc mohla být užívána řádně jako věc bez vady, má kupující právo na její výměnu nebo má právo od smlouvy odstoupit. V případě oprávněného odstoupení od smlouvy za podmínek stanovených občanským zákoníkem se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny vrátit vzájemná plnění. Pokud byla reklamace zboží posouzena jako neoprávněná, kdy závada vznikla, např. nesprávným použitím, nesprávnou montáží, chybnou manipulací apod., prodávající vrátí kupujícímu zboží neopravené. Na písemnou žádost kupujícího může prodávající zajistit opravu zboží na náklady kupujícího. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení zboží nebo její součásti způsobené používáním.
 
Reklamace vadného zboží (jak reklamovat)
1. V případě reklamace zboží budete potřebovat:
  • Prokázat nákup reklamovaného zboží v našem internetovém obchodě.
  • Zboží, které chcete reklamovat včetně popisu závady
2. Do faktury nebo vyplněného formuláře pro reklamaci vyznačte zboží, které chcete reklamovat a přidejte krátký popis reklamované vady.
3. Zboží odešlete spolu s fakturou nebo formulářem na adresu:
Banador s.r.o.
Jinačovice 509E
Jinačovice
66434
Nezasílejte prosím balík na dobírku, balíky s dobírkou nepřebíráme a jsou
vráceny zpět odesilateli.
Vadné zboží lze také reklamovat přímo v prodejně.
 
Záruka
Prodávající neposkytuje záruku na reklamované vady v případě:
1. nedodržení podmínek pro odbornou montáž, instalaci, obsluhu nebo údržbu reklamovaného zboží,
2. porušení ochranné pečetě nebo nálepky na reklamovaném zboží,
3. použití reklamovaného zboží k jinému než obvyklému účelu nebo za podmínek, které neodpovídají parametrům uvedeným v dokumentaci ke zboží, a důsledkem toho vada vznikla.
4. mechanického poškození zboží,
5. používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, ve kterém je zboží běžně používáno,
6. poškození zboží nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
7. provedení nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
8. zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání, úprava apod.),
9. zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí,
10. vad vzniklých použitím nesprávného nebo vadného spotřebního materiálu, ani na případné škody v důsledku toho vzniklé. Dále se záruka nevztahuje na závady vzniklé použitím a instalací, které jsou v rozporu s uživatelskou příručkou (návodem) nebo nedbalým poškozením.
11. opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. U věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.
 
Závěrečné ustanovení
Záruční podmínky v tomto záručním řádu jsou platné pro všechny obchodní případy, pokud nejsou smluvně ujednány jiné záruční podmínky. Ostatní podmínky se řídí dle občanského zákoníku.
Tento reklamační řád nabývá účinnost 20. 3. 2023. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.